Så kan du organiskt marknadsföra ditt företag på Instagram

Instagram har över 400 miljoner aktiva användare världen över och ser man specifikt till Sverige så växte användningen av Instagram bland svenska internetanvändare från 44 till 53 procent mellan 2016 och 2017 (Svenskarna och Internet 2017). Man kan alltså konstatera att konsumenter rör sig på Instagram, vilket också ger företag en ypperlig möjlighet att kommunicera med både existerande och potentiella kunder via Instagram. 

Som företag kan man använda Instagram på olika sätt för att kommunicera med konsumenter, till exempel genom annonsering eller influencer marknadsföring. Att hitta den rätta publiken och öka spridningen av inlägg på Instagram behöver dock inte alltid betyda användning av betalda annonser och samarbeten. Marknadsföring på Instagram kan också göras helt organiskt!

I infografen nedan, gjord av Expertvalet, hittar du 20 praktiska tips på hur du kan marknadsföra ditt företag organiskt på Instagram. Tipsen är konkreta för att du enkelt ska kunna implementera dem i den dagliga användningen av Instagram. Målet med infografen är att belysa de små insatserna som får företagets profil att växa organiskt. 

Kolla in tipsen och börja expandera företagets organiska spridning på Instagram redan idag! 

Infograf med 20 tips för att oganiskt marknadsföra ditt företag på Instagram

Sara Hemming, Expertvalet

Kommentera inlägget